My Slide Pages

15 Jul 2011

Receiving of Qsl Cards

Alhamdulillah hari ni, tiba banyak surat yang mengandungi kad qsl dan apa yang mengembirakan serta ingin dikongsikan disini ialah penerimaan kad qsl dari negara-negara yang cukup sukar ditembusi di 10m.

Kad Qsl dari negara Venezuela (YV5EED), Mr Ramon hasil berkerja pada 22 April 2011 di 10m SSB. Isyarat yang diterima adalah dari arah Eropah pada waktu malam (waktu Malaysia). Beliau merupakan confirm dxcc yang terkini bagi callsign 9w2esm.

Kad Qsl dari negara afrika iaitu Sierra Leone (9L5MS) yang merupakan callsign khas dx-pedition yang juga membawa misi kemanusian ke negara berkenaan. Ianya juga merupakan confirm dxcc terbaru hasil berkerja dengan 9w2esm di 10m pada 4 April 2011 waktu malam (Malaysia).

Kad Qsl dari negara eropah iaitu San Marino (T70A) yang merupakan callsign khas kelab ARRSM hasil bekerja pada penghujung bulan April 2011 di 10m yang merupakan confirm dxcc terbaru bagi callsign 9w2esm.

Kad Qsl dari negara Magribi (CN8SG) iaitu Mr. Hassan yang juga merupakan confirm dxcc terbaru hasil berkerja di 10m bersama 9w2esm pada 26 April 2011 waktu malam (Malaysia).

Kad Qsl dari negara kepulauan Kribati Tengah iaitu T31A yang merupakan callsign khas dx-pedition hasil berkerja pada 22 April 2011 waktu pagi (Malaysia). Ia merupakan confirm dxcc terkini hasil berkerja menggunakan callsign 9w2esm

Selain daripada kad-kad diatas, beberapa kad Qsl juga diterima dari negara Fiji, Puerto Rico dan Oman. De 9M2ESM

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.