My Slide Pages

10 Dis 2012

Huge Incoming QSL Cards From Bureau

Pada bulan bulan-bulan yang lepas saya menerima kad qsl yang paling banyak setakat ini yang memaksa saya untuk mereka kad baru yang lebih kos efektif hehe. Perlu ke saya balas? Ya perlu. Good manner perlu diamalkan. Mereka yang hantar kad ini bukanlah proses yang mudah. Ada antaranya mengharap saya membalasnya dengan ucapan-ucapan seperti 'Tnx For New One", "My 1st 9M2", "pse qsl" dan lain-lain lagi. Sudah pasti mereka juga membelanjakan kos buat kad, kos ahli persatuan dan kos penghantaran ke bureau mereka. Apa terjadi jika tak membalasnya? Terpulang kepada anda tapi bagi saya ianya adalah harapan mereka. 

Saya ada mendengar cerita dari orang lama, dulu ada di antara mereka buang kad-kad ini bila ada terima sebundle kad-kad dari buro, memang tak patut. Tak perlulah cerita panjang tapi bagi saya, ianya bukan soal untuk tunjuk menunjuk ianya adalah normal bagi penggiat aktif DX. Beribu stesen DX diluar lagi hebat dari ni. Kita tak boleh paksa orang minat apa yang kita minat. Saya minat DX atas kehendak saya bukan kehendak orang lain bila melihat cara stesen DX enjoy dengan hobi ini dan bila-bila masa sahaja saya boleh berubah minat. Apepun terima kasih kepada 9M2TPT kerana atas bantuan sampaikan kad-kad ini dan tak lupa juga kepada 9M2CJ atas jasa khidmat beliau.

Kad yang diterima.

Kad yang diterima

Design baru kad qsl.

Bungkusan kad dari ARRL

Info sampingan. Award dari WWDX Contest 2011 (PH) SOSB 10m. New record 9M2. Entah bila saya boleh aktif contest lagi memandangkan ada tugasan penting nak kena fokus. Salam dari saya 9M2ESM.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.