My Slide Pages

2 Jul 2011

Sweet memories with QRP stations from Malaysia

Salam mubibah dan ceria kepada semua pengunjung yang meminati hobi ini. Rasanya dah setahun sebulan berada di 10m band menggunakan antena buatan Mr. Daniel dan ianya masih fungsi dengan baik. Kredit untuk 9W2DAL. Syukur. Sepanjang di 10m band, apa yang menjadikan di 10m band ini juga unik ialah dengan kehadiran rakan-rakan QRP dari semenanjung Malaysia. Ramai juga yang tidak mempercayainya, tidak kurang juga ada juga stesen dari Australia yang hairan dan memuji kemunculan stesen QRP dari Malaysia dan ada juga yang cuba mengikutinya seperti rakan-rakan dari China. Walaupun ada yang kurang senang dengan kehadiran mereka di 10m, bagi saya ianya cukup unik dan memberikan kepuasan dari sudut tertentu bagi setiap individu. Dibawah ini ada dua video yang dirakamkan oleh Abg Din 9W2DI yang harus diberi pujian dalam minat yang beliau dan rakan2 QRP beliau yang lain ceburi. Saya disini akan senantiasa menanti kehadiran rakan-rakan QRP yang ingin mencuba di 10m. Jangan biarkan rig anda rosak kerana tidak digunakan hihi. De 9M2ESM



Rakaman yang dibuat oleh Abg Din, hasil komunikasi saya dan 9W2ICQ yang QRP 5 Watts dari Pulau Pinang ke Muar yang menggunakan Delta Loop Single Element Antenna.



Rakaman yang dibuat oleh Abg Din hasil komunikasi beliau dengan saya dari Guar Cempedak Kedah ke Muar Johor hanya menggunakan 0.5 Watt.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.