My Slide Pages

30 Okt 2015

9M4SG - Last Use for Contest Call

Pada minggu lepas iaitu 24 dan 25hb Oktober 2015, telah berlangsungnya CQWW SSB 2015 anjuran ahli-ahli dari WWROF atau World Wide Radio Operator Foundation di mana ahli-ahlinya terdiri daripada ham di seluruh dunia. Manakala dalam contest ini sponser utama ialah dari pada CQ Magazine dan hadiah berbentuk plaque kepada juara-juara utama di sumbang oleh banyak persatuan radio amatur diseluruh dunia. CQWW SSB merupakan antara radio contest yang paling popular dan dapat sambutan yang sering meningkat setiap tahun.

Pada kesempatan ini juga, 9M4SG telah mengambil bahagian diketuai oleh 9M2MDX dan dibantu oleh 9M2YOT, 9M2ESM, 9W2BHB, 9W2JMW dan 9W2NKL bertempat di base 9M2MDX iaitu di Alor Gajah Melaka. Tahniah kepada semua terutama 9M2MDX. Kambing bakar itu malam memang terbaik. Kategori Multi Op dengan Single Transmitter di pilih. Saya sendiri hanya dapat membantu 9M4SG dalam tempoh kurang lebih 12 jam sahaja. Peralatan utama yang digunakan ialah FT450D bersama antena HB9CV dan antena 40m long wire.



Rajah di atas adalah senarai peserta CQWW SSB 2015 dari kem Malaysia. Harapannya Malaysia dapat membawa plaque dari Ara Boys 9M2M. Kita punya old timer 9M6YBG nampaknya hanya hadir sebagai checklog iaitu pertama kali seumpamanya saya dapat lihat dalam radio contest dari kem Malaysia.

Rajah di atas menunjukkan, pada contest kali ini contest log boleh disemak dan hantar secara online melalui web CQWW itu sendiri melalui page online check log atau cabrillo log check. Ianya sangat membantu dan amat digalakkan penggunaannya.


Rajah menunjukkan 9M2YOT sedang menjalankan contest menggunakan 9M4SG yang mungkin merupakan contest terakhir untuk 9M4SG di mana beliau merupakan callsign manager untuk callsign ini. Terbaik boh.


Saksikan siaran rakaman berita dari TV1 bagi contest stesen 9M2M yang disiar pada petang 25hb Okt 2015. Tahniah buat Ara Boys 9M2M.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.